در این مطالعه، انواع اتوبوسهای برقی و ویژگی مربوط به آنها نظیر تکنولوژی ساخت، زیرساختهای موردنیاز و بازار تولیدی آنها بررسی شده است، همچنین تحلیلهای مالی و اقتصادی، مقایسه گزینههای رقیب (اتوبوس دیزلی و گازی) و نیز نحوه بکارگیری این اتوبوسها در خطوط از دیگر مواردی است که در این مطالعه به آنها پرداخته شده است.
این طرح در دو سناریو نسبت به وضعیت موجود (نوسازی سالانه ده درصدی اتوبوسهای دیزل) بررسی شد که سناریوی اول، نوسازی و جایگزینی سالانه 10 درصدی با اتوبوس برقی و سناریوی دوم نوسازی و جایگزینی سالانه 10 درصدی با اتوبوس گازی تعریف شد.
برای تعیین و تحلیل مالی و اقتصادی سناریوهای طرح به محاسبه منفعت به هزینه (B/C) و نرخ بازگشت داخلی IRR پرداخته شد که نتایج پژوهش نشان میدهد در سناریو جایگزینی اتوبوس دیزلی با اتوبوس گازسوز، با توجه به افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری و هزینه سوخت برای شهرداریها و سابقه نامناسب استفاده از اتوبوسهای گازسوز قدیمی در سیستم اتوبوسرانی و باوجود نتایج مثبت اقتصادی از نگاه ملی و شهرداری به دلیل بازدهی نداشتن مالی برای شهرداری، با مغتنم شمردن فرصت جایگزینی به نظر میرسد حرکت به سمت استفاده از اتوبوسهای برقی نسبت به اتوبوس گازی مؤثرتر باشد.
تعداد بازدید : ۴۴۷۱ تاریخ: 1399/06/10
پربازدیدترینها
درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.
مهندس حامد عابدی مسئول اجرایی بیستمین دوره جشنواره ملی فنآفرینی شیخ بهایی شد
مهندس حامد عابدی با دریافت حکم از دکتر سیدمهدی ابطحی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان مسئ…شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛ پیشگام در آموزش و شبکهسازی جهانی فناوری
ارتباطات بینالمللی برای پارکهای فناوری در دنیای پررقابت امروز ضروری است. شهرک علمی و تحقیقاتی اصف…